Hildesheim Boesingfeld - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Hildesheim Boesingfeld - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Hildesheim Boesingfeld

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Juni 2017 | Nederland, Abcoude

Hildesheim is toch een grote stad.Nergens stonden bordjes met Altstad of Zentrum,maar toen we er aankwamen was het weer wondermooi.en de informatie was in het alte Radhaus.We beginnen dan alsvolgt: wir sind alt und moede und suchen ein Fahradfreundliches Hotel.Die Duitsers zijn gek op lange woorden.Het langste,dat ik ooit gehoord heb is Donaudampfschifffahrtgesellschaftkapitan.Probeer dat maar eens in je scrabble of wordfeud te krijgenDan heb je 4 keer 3 keer de woordwaarde.
We vroegen dus om een hotel met Doppelzimmer und getrennte Bedden en dat was op 150 meter van het Radhaus en de rest van de Altstad.We hadden de fiets dus niet meer nodig om de stad te bezoeken.
Hildesheim is een Hanzestad in 815 gesticht.Ook in deze stad zijn een groot aantal monumenten verwoest.Bij de gerenoveerde monumenten stond steeds aangegeven wanneer verwoest( altijd 1945) en wanneer gerestaureerd.Er moet wel bijzonder veel gerestaureerd zijn,want je waant je toch echt in de middeleeuwen.Dat was in Dresden indertijd ook zo opvallend.
We hebben een uitgebreide wandeling gemaakt door de Altstad
En konden via een zijingang toch even de Dom bezichtigen.Meestal zijn we te laat voor de kerken.Uiteindelijk op de Marktplatz buiten gegeten ,niet bij van der Valk,die hier ook een hotel op een wel heel mooie lokatie heeft.Daarna nog een afzakkertje in een cafe direct naast het hotel,waar we uiteraard als laatsen vertrokken om niet onze laatse rustplaats op te zoeken.
Van Hildesheim zouden we naar Lemgo gaan.We waren om 9:15 al vertrokken,maar net voor we de stad verlieten ontdekte Koos,dat hij nog maar 1 fietshandschoen aanhad.Terug om te zoeken bij de oversteekplaatsen,maar niet gevonden en daarmee was de tijdwinst weer in rook opgegaan.Ik had nog wel reserve handschoenen bij me en als hij niet van die worstenvingertjes had als Dikke Toon vroeger op het seminarie zouden ze moeten passen.
De route was prachtig,maar er kwamen wel steeds meer klimmetjes in het parcours voor.Om tijd te winnen volgden we een fietspad langs de B1 naar Hamelen.Maar opeens eindigde het fietspad en was het niet eenvoudig het juiste vervolg te vinden.Niemand om iets te vragen.In Hildesheim had ik nog gevraagd: konnen sie mir den Weg nach Hamelen erzahlen?.
We kwamen tenslotte in een snikheet Hamelen aan,waar we het duitse nationale menu genomen hebben als lunch:Bockwurst mi kartoffelsalat.Ook weer een wonderschone Altstad.Maar daarna begon het echte klimmen pas.Eerst een lang stuk van tot 10%. Hier raakte ik Koos uiteraard uit zicht,die nu echt voordeel had van zijn e bike.Dat klimmen ging maar door en we waren van plan tot Lemgo te gaan.We kwamen in Boesingfeld aan om 4 uur.het leek in deze hitte echt een slaapstadje.Het enige hotel was gesloten evenals de informatie.Toen zagen we in een zijstraatje iets van een pension met Zimmer frei.Er zat een vent met een afgezakte snor,waardoor hij nog vermoeider leek dan hij al was,aan een tafeltje.Ik vroeg : haben sie noch ein Zimmer fur uns.na enkele zwijgzame minuten hees hij zich uit zijn stoel en mompelde : moment mal.Net toen we maar wilden weggaan kwam er een aanzienlijk vriendelijker en vrolijker mens met de sleutels.We hadden een grote kamer met keuken en balkon en het ontbijt was dan in het cafe gedeelte onder,maar dineren en een pilsje aan de tap kon niet.Enigszins verlegen zei ze dat de eerste nacht 60€ was. We hebben een ontbijt besteld voor de ochtend en nog 4 flesjes bier voor het slapengaan meegenomen.Er was geen wifi evenmin als in het italiaanse restaurant in het plaatsje.Vitello tonato en dan nog spaghetti alla carbonara wss toch wat te veel.In het pension hadden ze geen Biergarten,maar een Theegarten.Je zou er van die engelse dametjes verwachten voor de high tea,maar het waren duitse Damen,iets minder broos dan die engelsen.
Hier laat ik het dan maar weer bij,maar intussen zitten we wel in Paderborn,aber das nur nebenbei.

• 22 Juni 2017 - 22:57

Anny En Ad.:

Henk en Koos.
    Het is weer een mooi verhaal geworden. We genieten mee, ook soms een beetje leedvermaak als het jullie tegenzit. Wij weten inmiddels dat tegenslag erbij hoort. Koos, je hebt zeker wel hard zitten lachen op je ebike toen je Henk kwijt reed. Een aantal jaren was het andersom. Zeven jaar geleden kwam Henk als eerste boven op de Ibaneta aan. Wij waren iets eerder vertrokken dan jullie. De vraag van Ad was dan ook: waar heb je Koos gelaten? En jij Henk antwoordde toen, die is misschien wel naar huis gefietst. Even latér zagen we Koos puffend uit de mist te voorschijn komen.
    In Paderborn hebben wij geslapen toen we onderweg nAr Praag waren. Daar, al lopend vanaf ons hotel bij het station naar de Mc. Begaven zijn benen het. Lopen ging bijna niet meer. Die nacht heeft hij niet geslapen vanwege de angst, dat we Praag niet zouden bereiken. Paderborn is overigens een mooie stad. Daar kun je goed eten en drinken. Geniet ervan! veel fietsplezier voor morgen en Henk...probeer Koos eens bij te hóuden, je laat je toch niet kisten. Gr. Anny en Ad

• 23 Juni 2017 - 00:05

Reneef:

Ik raak ook een keer mee! Helemaal geweldig dit. Heel veeel plezier nog.

Verslag uit: Nederland, Abcoude

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013