Trier Bernkastel - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Trier Bernkastel - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Trier Bernkastel

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Juni 2015 | Duitsland, Aldenhoven

We hadden een Doppelzimmer in Trier,maar het is uitzonderlijk,dat er 2 aparte bedden zijn.Dat betekent,dat mijn ronken,in het spaans roncar,niet voldoende door de oordopjes van Koos onderdrukt werden.Koos had daarom wat (wij)water naast het bed gezet,dat in de nacht regelmatig over mij gesprenkeld werd,hoewel ik niet het gevoel had,dat ik enig geluid maakte.Om 10 uur gaf een van mijn buienradars aan,dat er 30 minuten geen regen kwam en zo gingen de 2 voormalige Keerlen Gods via de Kaiser Wilhelmbrucke limks vande Moezel richting Bernkastel.Dit keer veel oudere fietsers ingehaald,maar na 15 kilometer moesten we toch de regenkleding aantrekken.In Thornich was er eindelijk een Gaststatte open om koffie en een Schinkenplatte te bestellen.Via het mooie Neumagen Drohn en Piesport,een voor ons merkwaardige naam naderden we intussen weer in droog weer Bernkastel.De Informatie verwees ons naar een hotel in de steigers Bomgarden,maar tot hun verbazing met 2 getrennte Better,zodat ik vannacht hoogstens een fietsschoen tegen mijn kop krijg.Daarna een wandeling door het plaatsje,dat van een mierzoete,touristische bouwstijl getuigt,lijkend op een Anton Pieck tekening.Deutsche Kuche gegeten in een Restaurant,dat ook Warsteiner Bier serveerde,maar daar hebben wij geen goede herinnëringen aan na onze tweede Hanzestedenroute.Intussen zijn de weerberichten voor de komende dagen niet gunstig,maar we hopen toch in 2 dagen in Koblenz te zijn en daarna gaan we naar Keulen en vandaar weer naar Heerlen,hopenlijk niet met de trein,maar met onze Koga Myata traveler fiets.

  • 18 Juni 2015 - 22:40

    Pieter:

    Toevallig nog een dame blanche ontmoet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Aldenhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 21904

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: