De Elberadroute - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu De Elberadroute - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

De Elberadroute

Door: henk bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Juni 2013 | Nederland, Abcoude

Dit is de eerste keer,dat ik via deze site een reisverslag maak.Dit verslag vormt dan ook de inleiding voor de reis,die Koos Follings en Henk Bond gaan maken en wel een fietstocht van Praag langs de Elbe naar Magdenburg via oa Dresden en door het mooie Sachsenland.Echter dit gebied is al weken wereldnieuws tgv de vele overstromingen.Nu staat ons eindpunt Magdenburg onder water.Het is dus een complete verrassing of het mogelijk zal zijn de hele of een deel van de route te fietsen.In ieder geval gaan we as zondag 16 juni vanuit Aken met de trein naar Praag.Ik zelf ga dan eerst met de fiets naar Abcoude of Breukelen en neem dan de trein naar Heerlen,waarna we na een maaltijd op de fiets naar Aken gaan.IK kan nu dus nog geen fotos toevoegen,maar zal in Praag wel wat extra fotos maken

  • 15 Juni 2013 - 10:03

    Sandra En Koos:

    Lieve Henk , veel succes onderweg. We hopen dat je de finish haalt. desnoods met een waterfiets!!!
    Veel plezier en ik hoop dat als je terug bent we een gezellige eet date kunnen maken! Groetjs, Sandra en Koos

  • 15 Juni 2013 - 11:49

    Anny En Ad Van Straten-damen:

    Henk en Koos
    Ik zie dat het aardig gelukt is om een site te maken. Foto's erbij zetten is niet zo moeilijk hoor, de ipadd helpt je daar stap voor stap bij. Probeer het nu je nog thuis bent uit.
    Waarschijnlijk zullen jullie je route moeten aanpassen vanwege de hoge waterstand. Zwembroek en zwemvliezen meegenomen?
    We zullen met veel plezier jullie tocht volgen, maar laat nog wat verhaal over voor het najaar, als we bij Koos en Noor zijn. Heel veel fietsplezier en geniet van jullie vriendschap.

    Wij zitten hier in Hoeven al weer te denken aan nog een tochtje richting Twente en Salland of om eventueel met de caravan naar dit gebied te gaan en dan telkens een route te fietsen. Veel zal afhangen van het weer. Groeten en kus vanuit het Brabantse land. Anny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Abcoude

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 21949

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: