Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Dresden - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Dresden

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Juni 2013 | Duitsland, Dresden

De waard in Bad Schandau beschikte niet over internetaansluitingen; mogelijk had dit ook te maken met de overstromingen.Na een degelijk ontbijt weer in zeer zonnig weer richting Dresden.Bad Schandau is een bekend Kurort.We hebben gisteravond ook uitgebreid met een patient gesproken,die in ons Gasthof de maaltijd en diverse biertjes nuttigde.Hij had last van een habituele schouderluxatie en moest nu na 3 operaties revalideren.Schijnt toch allemaal door de Krankenkasse betaald te worden.Maar hij had nog een forse frozen shoulder.
Na 6 kilometer passeerden we Konigstein,waar ook geen hotel meer onbeschadigd was.Een mooi vestingstadje met een rijke muziekhistorie van 4 eeuwen.Daar met een veerboot weer naar de linkeroever.Ik hoop,dat de foto op het veer meekomt.
Via Kurort Rathen na 25 kilometer in Pirna,waar je links even de Altstadt in kon.Daar op de Markt even koffie und eine Torte genuttigd,maar het Chokolademadchen had geen andere versnaperingen.
We dachten even alternatief te doen en de brug over om eens de andere oever aan te doen.Net daar bleek geen Radweg te zijn,dus na de volgende brug weer terug,maar toen was het weer een hele toer om op de Radweg te komen,want de een na de andere passage was door schade van de overstroming afgesloten.Er stonden ook enorme hoeveelheden grof vuil te wachten opgehaald te worden,bijna een container per huishouden.Zo begrijp je,dat de schade in de miljarden loopt.
Na ruim een half uur weer op het uitgangspunt terug weer de steeds drukkere Linksufrige Radweg vervolgd om na 58 kilometer in Dresden aan te komen.Die aankomst lijkt op die in Keulen.Zo sta je plots in het centrum.En wat een mooie stad Dresden.Onmiddellijk de touristen informatie gezocht om een Fahrradfreundliches hotel te reserveren niet ver van de Altstadt.110 euro voor 2 nachten vond ik toch wel erg goedkoop.In het hotel aangekomen eerst maar eens het toilet opgezocht,maar die was er niet in de kamer.Je moest dus net als vroeger op het Dominicus de lange gang af langs al die chambretjes in een niet aanstootgevende mate van ontkleding om de douches te bereiken.Ik weet niet of er controle was,dat je niet te vaak,maar mogelijk vooral niet te weinig douchte.Nou ja,wij hadden vroeger een tobbe en toen vond ik een keer per week al meer dan genoeg.Ik hoop niet,dat ik vanavond,als ik teveel op heb de verkeerde deur open doe,want ik zag bij de lift al zo'n eng mens staan als in de film Frenzy van Hitchcock,waar zo'n grote tante na een geslaagde relatiebemiddeling de trap afloopt.Niet dat ze me zoals in het olografisch testament van Belcampo toefluistert: vanaf het moment,dat ik je zag,wist ik,dat je me wilde.
Vanavond buiten eten,want het is onwaarschijnlijk mooi weer en morgen een cultiurele rondreis door Dresden.

  • 23 Juni 2013 - 09:28

    Dirk Ranzijn:

    Gelukkig las ik ets over torte en dergelijke, dus je komt wel aan je trekken. Veel wateroverlast lees ik ook, lijkt me heel erg voor al die mensen, waarschijnlijk slecht verzekerd dus jarenlange malheur. Ik heb zojuist mijn fietstocht van zondagmorgen ook beeindigd. Naar de bakker geweest in het dorp, verse croissantjes en stokbroodje. Ik kom de zondag wel weer door.
    Veel plezier
    Dirk
    p.s. leuke foto's ook, even zoeken hoe het werkt, maar ze zijn duidelijk en goed gesorteerd.

  • 23 Juni 2013 - 18:33

    Kees Sier:

    Nou jelui doen wel bedakken. Jammer dat er zoveel beschadigd is door de overstroming.
    Zet 'm op. Nog een paar kilometer en jullie zijn weer thuis.

    Groeten,
    Kees Sier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dresden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 21955

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: