Koblenz Bonn - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Koblenz Bonn - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Koblenz Bonn

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Juni 2015 | Duitsland, Aldenhoven

De volgende tocht hadden we al eerder gedaan als onderdeel van de Limesroute,de romeinse grens,die liep van Katwijk tot Regensburg,langs de Rijn,Main,,Tauber en de Donau.
Ik kon me herinneren,dat we voor Keulen in een plaatsje overnachtten,waar we nog een bijzondere herinnerin aan hadden.Ik kon het echter niet vinden in het boekje.Ik heb nog eens het verslag van die tocht nagelezen en het bleek Rensch te zijn.dat lag 11 kilometer voor Koblenz.het bleek,dat we toen tochten maakten van ver over de 100 kilometer.In Rensch bleek ik een lekke band te hebben,toen we de fiets uit de schuur haalden.Volgens het boekje moest er in het plaatsje een fietsenmaker zijn,maar de hoteleigenaar wilde wel eens een band repareren.Het bleek,dat de reserveband,die ik bij de vorige lekkage in Spanje had meegekregen,voor een gewone racefiets was.Dus moest er alsnog geplakt worden en wij hadden niets bij ons.Hoeveel geluk kun je bij pech hebben.
Vanuit Koblenz was het de brug over en dan naar rechts,maar het duurde nog 10 kilometer voor je langs de Rijn fietste.Het werd warmer en zonniger onderweg,dus de regenkleding uitgedaan.De Rijn is toch een imposante grote rivier,veel groter dan die lieflijke Moezel en veel drukker bevaren.Op diverse plaatsen bv Bad Breisig moest je tevoet over de drukke promenade.Deze plaatsen deden aan de drukte bij Cochem denken.Ook bij Remagen,van de bekende brug,was het zo druk,dat je weer met de fiets aan de hand verder moest.Leek me wel een mooie stad.
De paden waren niet altijd makkelijk te fietsen.Eenmaal volgden we een pad langs de rivier en dat was niet de aanbevolen route.Het begon met een onverharde weg,die al snel modderi en glibberig werd.Vervolgens lag er een boom over de weg.Ik was liever teruggegaan,maar het lukte toch met enige moeite de fiets eroverheen te krijgen.Daarna was het weer wegslippen in een zanderig pad.het gemiddelde zakte weer tot bijna 10 kilometer.
Op 5 kilometer voor Bonn voelde ik wat nattigheid in mijn nek,hoewel de lucht voor ons helder was.Toch maar even gestopt,regenkleding aangetrokken,toegegeven aan de imperatieve mictiedrang(medische omschrijving voor hoge nood bij prostaatlijders).Even later zette de bui goed door en kwamen we als verzopen kikkers in centrum Bonn aan,waar de touristeninformatie gesloten was.In het boekje stonden nog 2 hotels in Bonn geschikt voir fietsers.En zo kwamen we bij de Romerhof in de Romerstraat uit.
Koos wist van een bekend museum.Wij met de fiets erheen,maar door een wolkbreuk overvallen,weer moeten schuilen.Uiteindelijk bleek het Landesmuseum niet de bedoeling geweest zijn,maar toch een interssante expositie over het leven in de ijstijd in deze regio.
S'avonds bij een grieks restaurant gegeten.De hoofdmaaltijd was een soort grand gourmand,dwz alle gerechten op een bord.dat was zelfs voor mij te veel.
De voorspelling voor maandag is wel heel beroerd.Mogelijk blijven we nog in Bonn om later met de trein naar Keulen te gaan.Het moet toch leuk blijven

  • 22 Juni 2015 - 10:22

    Pieter:

    Goed nieuws: vanaf donderdag waarschijnlijk vrijwel droog en temperaturen ruim boven de 14 graden.
    Ik hoorde dat ze in Aruba (in het ziekenhuis waar Jaap weer even is gaan bijbeunen) een longarts waarnemer zochten. Enorm stom van me dat ik mijn licentie heb laten verlopen

  • 22 Juni 2015 - 14:05

    Anny Van Straten-Damen:

    Niets is zo vervelend als drijfnat worden op de fiets. Met wind, storm en zon is te leven , maar regen...brrr.
    Voor ons de herkenning van de brug van Remagen. alleen was het toen niet zo druk op die route. Ik herinner me van Bonn de jeugdherberg, waar we toen als slaapplaats gebruik van maakten. We hadden die dag aL 90 KM. gefietste en toen bleek, dat de jeugdherberg boven op een behoorlijke heuvel lag. En. dat was ploeteren. Ben ik nooit meer vergeten. een museum bezoeken was er toen niet meer bij.
    Met een glimlach lees ik, dat jullie ook minder goede paden onder de wielen krijgen. wij voelen mee en weten wat dit betekent.
    Een trein in de buurt is wel zo gemakkelijk als het erg slecht weer is. We wensen jullie nog enkele warme fietsdagen. liefs uit het Brabantse land. Anny

  • 22 Juni 2015 - 17:29

    Tonnie Van Dijck:

    Lieve Henk,
    Heb per dag je reis gevolgd en vond dat erg leuk.
    In mijn eerste jaren met Ullie gingen we altijd kamperen aan de Moezel,het plaatsje heette poltersdorf.volgens mij zijn jij en Mieke nog een keer meegewerkt met de hele van EK's meute. Kaj was toen een jaar oud.
    De familie deed ieder jaar precies hetzelfde: dagje Trier,dagje Traben Trabach,dagje Cochem enz.
    Heel avontuurlijk en toch wel gezellig met de hele clan.
    De kunst was om ieder jaar uit te zoeken waar je het goedkoopst kon eten en geen fratsen bij dat eten.
    Mijn zwager Henk,inmiddels overleden van wege een zwak hart en ik aten altijd eisbein mit sauerkraut,lekker vet en de rest van de familie gruwde ervan.
    Helaas kan ik dat niet meer eten zonder schuldgevoel maar lekker was het wel.
    Stoer dat jullie het redden met alle ontberingen maar wel superleuk om samen te doen.
    Heb mee genoten van het leuke reisverslag,liefs,Tonnie.o

  • 22 Juni 2015 - 22:09

    Piet F:

    Hallo vrienden voor het leven,
    Toch nog even een reactie van mij op jullie jaarlijks fietstochtje ik heb alle reisverslagen gelezen wel in een keer want iedereen heeft zo zijn besognes zullen we maar zeggen.
    Veel ondersteuning hebben jullie van mij niet gehad met zulk een kl... weer maar goed dat is ook weer een ervaring.
    De foto's geven aardig weer wat zoal onderweg tegen komt verschillende gebouwen hebben wij ook gezien toen wij langs de moezel gefietst hebben van Cochum naar Kiel e.d.
    Nu heb ik het gevoel dat jullie de reis er haast op hebben zitten geniet nog maar lekker na van alle opgedane ervaringen en foto's.
    Bedankt voor de reisverslagen e.d
    Een warme groet van Piet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Aldenhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 21939

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: