3edeel Hanzestedenroute - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu 3edeel Hanzestedenroute - Reisverslag uit Aldenhoven, Duitsland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

3edeel Hanzestedenroute

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Juni 2017 | Duitsland, Aldenhoven

Maandag gaat onze negende fietstocht van start.De laatste jaren viel de keus op aandringen van Koos steeds op een tocht langs rivieren,zodat er niet geklommen hoefde te worden.Ik kon mijn behoefte aan klimmen weer in een andere groep bevredigen.Maar de kogel is door de kerk; Koos heeft een traveler e bike aangeschaft en derhalve kan er weer geklommen worden
We hebben afgesproken maandag de trein naar Braunschweig te nemen en vandaar terug te fietsen naar Nederland.We hebben deze tocht in onze jongere jaren al eens gemaakt en er zaten een aantal venijnige klimmetjes in.Voor mij genieten en hopenlijk voor Koos nu ook.Hij mag wel 2 accus meenemen om niet op de eerste heuvel op eigen kracht verder te moeten,want dan wordt het weer biechten geblazen.We trekken namelijk door het Teutonengebergte.
Nu hoor ik zojuist,dat de NS maandag ergens gaat staken.Ik hoop niet op het traject Weesp,Hilversum,Hannover Braunschweig.
De treinreis vorig jaar van Bremen naar naar Weesp in het weekend verliep ook met veel hindernissen.Er moet namelijk ook voor de fiets gereserveerd worden en niet op alle treinen mag de fiets mee.
Naarmate onze leeftijd vordert neemt de vergeetachtigheid in steeds ernstigermate toe.Dat geldt voor ons beiden.Koos kwam eerder deze week terug van een vliegreis en ging met de trein van Schiphol naar Heerlen.Wegens een dreigend oponthoud stapte hij in Utrecht over op een trein richting Nijmegen,maar plots werd weer omgeroepen,dat de vertraging meeviel.Haastig weer terug naar de andere trein om erachter te komen,dat een jasje met alle pasjes was achtergebleven.Na veel telefoontjes bleek,dat het jasje bij de gevonden voorwerpen op station Haarlem was beland.Om nu vanuit Heerlen even naar Haarlem te gaan is ook minstens een dagmars lang.Er bestaat een procedure ,dat iemand anders het verloren jasje mag ophalen.Zo ging ik gister met de opdracht via whatsapp verstuurd naar station Haarlem.Eerst zelf nog gebeld hoe dat in zijn werk ging.Aangekomen bij het betreffende loket waar een zeer onaangenaam mens zat ,kreeg ik te horen,dat ik het niet kon afhalen,omdat er ook papieren en pasjes inzaten en dat zou alleen door de persoon zelf afgehaald mogen worden.Dat mens wilde me verder niet meer te woord staan. Ik heb Koos gebeld en geadviseerd degene te bellen,die gezegd had,dat ik het wel mocht ophalen.Na een kwartier werd ik gebeld en werd aan Haarlem de opdracht gegeven het jasje met de pasjes aan mij te overhandigen
Ik heb het alvast in mijn fietstas gestopt,want anders zal ik het ongetwijfeld weer vergeten mee te nemen.
Hopend,dat de treinreis nu eens zonder strubbelingen verloopt met het vooruitzicht op een paar zonnige dagen,begeef ik me nu dan maar eens te ruste en hoop dinsdag een sappig verslag te kunnen schrijven.

  • 17 Juni 2017 - 16:27

    Victoria:

    Goed gedaan jongetje. Verder ik wens en heel goede reíz. Groetjes victoria

  • 17 Juni 2017 - 21:33

    Ad En Anny:

    Lieve Santiagovriendjes.
    Dat van die vergeetachtigheid is ongetwijfeld waar, maar je moet weten, dat daar weer een hoop wijsheid voor in de plaats komt. Die wijsheid komt immers met de jaren. Zo lang je nog weet hoe je heet, waar je woont, wie je vrienden zijn, valt het allemaal wel mee. Veel van wat er op allerlei manieren tot ons komt, is de moeite van het onthouden nauwelijks waard. Zorg dat je dit alles niet vergeet. Wij wensen jullie een leuke, voorspoedige fietstocht met veel Wein und Gesang. Daar hoort nog een derde bij, die ben ik even opzettelijk vergeten. Wij kijken uit naar jullie verslagen. Veel groeten, voorspoed en geluk, jullie toegewenst vanuit Hoeven. Hartelijke groeten, Anny en Ad.

  • 18 Juni 2017 - 09:19

    Dirk Ranzijn:

    Toch een leuk verslag van de aanloop perikelen en met de nodige humor beschreven. Ga zo door want ik lees het met smaak, nu even onder het genot van een heerlijk versch croissantje. Ik heb vanmorgen een aantal bekenden succes gewenst met het stemmen, want ja, Macron moet dan wel een meerderheid krijgen.
    Koos en Henk heel veel plezier toegewenst.
    Dirk

  • 18 Juni 2017 - 14:42

    Joep:

    Hallo sobats, wat een soesa hebben jullie ondervonden zeg, met dat jasje + inhoud.
    Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat sikkeneurige mens dat aan de balie het gevonden jasje niet wilde
    afgeven, reageerde toen ze je voor de tweede keer zag en bakzeil moest halen. Jammer dat je dat
    er niet hebt bijverteld. En ik ben benieuwd naar jullie volgend verslag. Ga zo door.
    Groetjes Joep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Aldenhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 21936

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: