Elberadweg Praag naar Magdenburg - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Elberadweg Praag naar Magdenburg - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Elberadweg Praag naar Magdenburg

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

16 Juni 2013 | Nederland, Abcoude

Gister nog een diner inEdam in restaurant Fortuna tgv de120 jarige verjaardag van mijn broer Wim en zijn vrouwJans samen.De fiets is intussen voldoende bepakt;ik mag toch hopen,dat ik geen belangrijke spullen vergeten heb.Het weer ziet er de komende dagen prima uit.30 graden tot donderdag.Ik ga nu met de fiets naar Breukelen en neem vandaar de trein naar Heerlen om met Koos op de fiets naar Aken te koersen en daar de nachttrein naar Praag te nemen.Ik zal in Heerlen een foto van ons beiden laten maken en deze dan in het verslag bijvoegen,zodat jullie enig idee hebben hoe die 2 oude kloosterlingen eruit zien.Lijken ze op Rooie Arie en Dikke Toon of op Broeder Jan en Broeder Bas,die zo sterk was,dat hij eens in zijn eentje een roversbende had omsingeld;althans dat was zijn uitleg.Dikke Toon had van die worstenvingertjes,die helemaal verdwenen als hij in zijn ogen wreef.Hij had ook lodderogen.
Als we dan gezamenlijk op de fiets stappen moet ik altijd denken aan het gedicht van Guido Gezelle over Boerke Naas:alzo kwam Naas met stapkes licht en met de beurze zwaar; en zuchtte:Och 'k wilde dat ik thuis en in mijn bedde waar.

  • 16 Juni 2013 - 13:21

    Koos:

    Een mooie start,Henk, voor een hopeloze taak,die we onszelf opgelegd hebben.
    Waaraan hebben we dit te danken?
    Altijd oppassend geleefd met mijn Noortje,3 kinderen groot getrokken,altijd het Recht gediend en dan
    deze zelfkastijding.
    Hopelijk zien we jullie nog terug.

  • 16 Juni 2013 - 14:26

    Kees Sier:

    Beste Henk en Koos ,

    Veel fietsplezier en zonder brokken weer thuis komen.

    Groeten,
    Lida en Kees

  • 17 Juni 2013 - 09:05

    Chief Zoethout:

    Hallo Koos,

    Heb je je biljartnederlaag van donderdag al verwerkt? Laat ik het hopen want een goed moraal is nodig voor de mogelijk barre tocht.
    Groeten aan Henk,
    Chief

  • 17 Juni 2013 - 17:49

    Sandra En Koos:

    Wat een heerlijkheid zo'n trip. Geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben. We hopen dat het water weg is als jullie komen. We horen graag het vervolg. Warme groet van ons en zet 14 september in de agenda Henk. We hebben dan een tuinfeest en vinden het heerlijk als jullie dan komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Abcoude

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 21924

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: