Braunschweig Hildesheim - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu Braunschweig Hildesheim - Reisverslag uit Abcoude, Nederland van Henk Bond - WaarBenJij.nu

Braunschweig Hildesheim

Door: Henk Bond

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Juni 2017 | Nederland, Abcoude

Koos woont in Heerlen en had een treinreis geboekt van Herzogenrath via Dortmund naar Braunschweig.Ik had een reis geboekt van Weesp naar Hilversum;vandaar de trein Amsterdam Berlijn en in Hannover overstappen op de trein naar Braunschweig.Het is belangrijk ook een plaats te reserveren voor de fiets en dat kan niet online.In de eerste trein was de fiets eenvoudig in de fietscoupe te zetten,maar in de internationale trein moet je de fiets door een zeer nauwe deur een halve meter omhoog zetten.Dat lukt bijna niet alleen.Ook is niet altijd goed aangegeven waar de fietscoupe zich bevindt en bij het overstappen moet je de lift snel genoeg vinden en hopen,dat er niet teveel mensen mee moeten,want er kan maar 1 persoon met fiets in zo'n lift.
Maar ik kwam netjes om 16:04 aan en vond het hotel direct aan de overzijde van het station.Even later kreeg ik een telefoontje van Koos,dat hij vertraagd was door sabotage aan de elektrische leidingen ivm de G8 vergadering.Ik had daardoor wat tijd om alvast de stad te verkennen en Koos om 18:15 van de trein te halen.
De fietsen konden we parkeren in de Tiefgarage en als je voor de sensor stond ging de deur automatisch open.Maar de volgende ochtend bij vertrek gebeurde dat niet.Ik ging via een deurernaast naar buiten om te zien of de sensor van de andere kant wel werkte.Toen maar naar de receptie gegaan.Mein Herr ,Sie hatten der Fahrrad durch diese Tur nach draussen konnen Bringen.Mijn vader zou zeggen: je bent een luloor en mijn moeder zou Eggen : je bent een koelap.
Braunschweig is een Hanzestad gelegen aan de rivier de Oker.Zoals in zovele steden in Duitsland zijn er vele oude baksteen- en vakwerkhuizen in WO 2 verwoest.Onze tocht leidde wel door de Altstadt,zodat we het mooiste deel van Braunschweig in ieder geval bij vetrek hebben gezien.Ik was gister te laat om de Dom te bezichtigen en toen we ervanmorgen langskwamen wilde zelfs Koos toch een kijkje nemen,maar toen was het nog te vroeg.
Via het Westpark verlieten we de stad na een paar keer de weg gevraagd te hebben.dat scheelt al gauw vele kilometers om fietsen.
Over een mooi glooiend landschap langs dorpjes als Burgdorf,Hohenassel en Luttrum moesten we voor een brug over de Innrste naar links om na een kilometer in Derneburg te geraken.Maar na 8 kilometer kwamen we weer op hetzelfde punt uit voor die brug en zijn we er toch maar overheen gegaan.Foutje van het reisboekje. Bij het plaatsje Gross Dungen zijn we nog een cafe binnengegaan om de dorst te lessen.Het was een enorme drukte binnen; er werd uitgebreid geluncht.Ik was nieusgierig en vroeg de baas of er een Feiertag was of iets dergelijks. Nein,eine Beerdigung.Entschuldige.
Buiten stond een bord dat het nog 12 kilometer was naar Hildesheim.Toen we dachten,dat die 12 kilometer al voorbij was ,zagen we een bord dat Hildesheim nog 8 kilometer was,maar dan terug.Uiteindelijk hebben we 20 kilometer extra gefietst om in de Stadmitte van Hildesheim te geraken.
Morgen gaan we verder de zoektocht naar een hotel

  • 21 Juni 2017 - 08:27

    Dirk Ranzijn:

    Zo leer ik ook nog eens bepaalde Volendamse uitdrukkingen. Ook in de vorige verslagen las ik dat jullie nog wel eens omfietsten. Zou een fietstomtom voor Sinterklaas een cadeautje zijn?
    Groetjes uit Frankrijk (Charentes Maritime)
    Dirk

  • 21 Juni 2017 - 10:17

    Gerrit:

    Leuk om je te volgen, niet nu eens op weg naar Breukelen voor de koffiepauze, klevend aan je achterwiel en uit de wind door je "torso", maar je avontuur in Duitsland. Wat een omwegen moet je doorstaan! Is er geen google maps op je iphone? Met oortjes en die onprettige stem kom je er vast sneller. Tismaareentip

  • 21 Juni 2017 - 12:45

    Jenny De Penny:

    Wat super leuk ome kabouter!!! Wat zullen jullie toch een hoop lol hebben, leuk dat we mogen meegenieten! Xxx

  • 21 Juni 2017 - 21:36

    Pieta:

    Een mooi verhaal Henk,leuke manier om met iemand mee te reizen,maar dan zonder omwegen.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.Goede reis verder.

  • 21 Juni 2017 - 21:58

    Henk Bond:

    Hallo fietsvriendjes.
    Gezellig, dat we weer kunnen genieten van jullie tocht. voor ons een heleboel onbekende namen. Misschien moeten we ook maar eens een deel van deze tocht gaan fietsen. wat een prachtige volendamse woorden, hebben we weer wat bijgeleerd. ook zijn we hier in Hoeven blij, dat jullie hetzelfde ervaren als wij. Zoeken, puzzelen en dan weer op hetzelfde punt terugkomen. Sommige boekjes deugen niet. Misschien kunnen jullie zelf beter en nauwgezetter een nieuw boekje maken. Het is vast geen onderwijsmens , die het reisboekje heeft gemaakt, want dan zou de tocht uitgebreider beschreven zijn. Een geluk hebben jullie: Koos heeft een ebike en dan tel je het niet als je een ommetje hebt gemaakt.
    Henk, jouw bericht is hier niet binnengekomen, dankzij jouw inlogcode is het me gelukt. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Voor morgen weer een mooie tocht. Gr. Anny en Ad.

    even herstellen: ik kan nu enkel maar een reactie schrijven op jouw naam, dus niet verschrikken als jouw foto plots bij de reactie site verschijnt.


  • 22 Juni 2017 - 17:53

    Anny En Ad :

    Henk, je bericht is nu goed binnengekomen. Ik wacht rustig het volgende nieuws af. Veel fietsplezier.

  • 23 Juni 2017 - 00:00

    Reneef:

    Klinkt nu al als een memorabel avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Abcoude

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2017

Wiehl Keulen

26 Juni 2017

Ronkhausen Wiehl

25 Juni 2017

Soest Ronkhausen

24 Juni 2017

Paderborn Soest

23 Juni 2017

Bosingfeld Paderborn
Henk

Dit is het profiel van HenkenKoos.aangezien Henk de schrijver is en ik nog niet over een foto van koos beschik,doe ik het voorlopig met een wat oudere foto.Henk en koos hebben vanaf 1957 op het kleinseminarie Dominicuscollege gezeten.Beider levenspad is vanaf 1961 uiteengegaan,maar contact is altijd gebeleven.In 2008 belde Koos ,dat hij van plan was met de fiets naar Santiago te gaan,waarop ik antwoordde,dat hij dat toch niet zonder mij kon doen en sindsdien maken we jaarlijks een grote fietstocht.We zijn van Wenen naar Nijmegen gefietst,we hebben de Jutland route gedaan en de Hanzesteden route deel 2 en 3.Van onze goede vrienden An en Ad,die we richting Santiago de Compostella ontmoet hebben ,vernamen we de mogelijkheid via deze site om een reisverslag te maken en nu heel de wereld een I pad heeft,heb ik ook maar eens gemeend een echt reisverslag te maken.,jaloers als ik was op de prachtige verslagen met fotos van An en Ad. Henk is nu 67 jaar ,gepensioneerd,maar ook nog werkzaam als huisarts in de Bijlmer,waar hij zijn hele carriere met veel plezier heeft doorgebracht. Koos is woonachtig in Heerlen,Limburg.,een echte Bourgondier,dwz hij kan ook alleen maar in Limburg wonen en leven alsof het land voor hem daar geschapen is.Koos was advocaat en is 68 jaar en heeft zoveel in zijn vrije tijd te doen,dat er ook geen ruimte meer zou zijn om te werken. Tijdens onze fietstochten nemen wij het leven door en aldus verwerken we ons verleden van het seminarie.Zo heeft het fietsen behalve vele andere positieve punten een louterende werking op ons

Actief sinds 13 Juni 2013
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 21909

Voorgaande reizen:

09 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

13 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: